Πως να σταματήσεις την Αυτοκριτική και να Καλλιεργήσεις Θετικό τρόπο Σκέψης - Men's Bible

Πως να σταματήσεις την Αυτοκριτική και να Καλλιεργήσεις Θετικό τρόπο Σκέψης

Πως να σταματήσεις την Αυτοκριτική και να Καλλιεργήσεις Θετικό τρόπο Σκέψης

Λένε πως ο πιο αυστηρός κριτής, είναι ο ίδιος μας ο εαυτός και κατα κάποιον τρόπο, αυτό είναι αλήθεια. Όταν οι άλλοι σε κρίνουν αυστηρά μπορείς να τους αγνοήσεις. Όταν όμως η επικριτική φωνή προέρχεται από μέσα σου (αυτοκριτική), τότε τα πράγματα δυσκολεύουν.

Ευτυχώς, το να σταματήσεις τις αρνητικές σκέψεις που σε περιορίζουν είναι εφικτό, αλλά θέλει δουλειά. Πρόκειται για μια νοοτροπία η οποία σε ακολουθεί για χρόνια και όπως είναι λογικό, δεν αναιρείται μέσα σε μια στιγμή.

Ίσως έχεις προσπαθήσει ξανά στο παρελθόν να σταματήσεις την κακή συνήθεια να επικρίνεις τον εαυτό σου και διαπίστωσες πως όχι μονο δεν έκανες τη φωνή μέσα σου να πάψει, αλλά αντίθετα έγινε πιο δυνατή και αυστήρη.

Γιατί το πως μιλάς στον εαυτό σου είναι σημαντικό

Αυτός ο εσωτερικός διάλογος με τον εαυτό μας, τρέχει συνεχώς στο μυαλό μας. Απλώς πολλές φορές δεν το συνειδητοποιούμε. Δεν ακούμε πάντα αυτήν την αυστηρή φωνή που μας λέει ότι δεν κάνουμε κάτι καλά ή ότι δε θα τα καταφέρουμε.

Όμως, αυτή είναι εκεί και ασκεί τεράστια επιρροή στο πως βλέπουμε τον κόσμο και στο πως επιλέγουμε να δράσουμε.

Μπορεί να πιστεύεις πως κρίνοντας τον εαυτό σου αυστηρά τον πιέζεις να βελτιωθεί και τον βοηθάς να δώσει τα μέγιστα, στην πραγματικότητα όμως, υπονομεύεις τις επιδόσεις του.

Σύμφωνα με αρκετές ψυχολογικές μελέτες, οι άνθρωποι που κρίνουν αυστηρά τον εαυτό τους, αποδίδουν λιγότερο από εκείνους που τον εξυψώνουν.

Αυτό είναι λογικό. Όταν μιλάς άσχημα στον εαυτό σου, η διάθεση σου πέφτει και είναι πιο πιθανό να αγχωθείς, να στρεσαριστείς και να μπείς σε ένα φαύλο κύκλο συναισθηματικής αδυναμίας.

Με αυτόν τον τρόπο, κάνεις τον εαυτό σου λιγότερο ανθεκτικό στις προκλήσεις που συναντάς, με αποτέλεσμα να απογοητεύεσαι και να τα παρατάς πιο εύκολα.

3 Βήματα για να σταματήσεις την αυστηρή αυτοκριτική

Όταν πιέζεις και επιτίθεσαι στον εαυτό σου, τον εμποδίζεις να κάνει αυτές τις μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές στον τρόπο που δρα και στο να γίνει καλύτερος.

Γι’ αυτόν το λόγο, χρειάζεται να γνωρίζεις πως να κάνεις εποικοδομητική αυτοκριτική και πως να είσαι συμπονετικός μαζί σου.

#1 Κατάγραψε τις αρνητικές σου σκέψεις

Οι περισσότερες σκέψεις σου είναι αυτόματες και έρχονται ασυνείδητα στο μυαλό σου από μόνες τους.

Πολλές φορές μάλιστα, δεν τις αντιλαμβάνεσαι μέχρι που διαπιστώνεις ότι η διάθεση σου έχει αλλάξει και έχεις αγχωθεί.

Γι’ αυτόν το λόγο, θες να καλλιεργήσεις τη συνήθεια να καταγράφεις τις αρνητικές σκέψεις που έρχονται αυτόματα στο μυαλό σου όταν ασκείς την αυτοκριτική σου. Κάνοντας το, όχι μονο βοηθάς τον εαυτό σου να εντοπίσει το μοτίβο πίσω από τις σκέψεις αυτές, αλλά και να τις δει ως αυτό που είναι πραγματικά. Ως απλές σκέψεις και όχι ως αποδείξεις της πραγματικότητας.

Για τις επόμενες δύο ημέρες κατάγραψε τις αρνητικές σκέψεις που κάνεις και σημέιωνε με λεπτομέρειες τι ακριβώς σου λέει ο εσωτερικός κριτής.

Επίσης, κατάγραψε και το γεγονός που προηγήθηκε ωστε να βρείς το μοτίβο που ενεργοποιει τις αρνητικές σκέψεις.

Ξέρω πως ίσως νιώσεις την ανάγκη να μην κάνεις αυτήν την άσκηση. Ίσως νίωσεις πως δε βοηθάει ή πως δεν έχει νόημα. Αντιστάσου σε αυτή την παρόρμηση. Η γραπτή παρακολούθηση των αρνητικών σκέψεων είναι ένα κρίσιμο βήμα στην πορεία σου να φιμώσεις αυτήν την εσωτερική φωνή που σου μιλάει αυστηρά.

#2 Σκέψου αν θα έλεγες τα ίδια στα αγαπημένα σου πρόσωπα

Αφού καταγράψεις τις αρνητικές σου σκέψεις για δύο μέρες, φτιάξε μια λίστα με τα πιο κοινά σχόλια που λέει στον εαυτό σου ο εσωτερικός κριτής.

Έπειτα, φέρε στο μυαλό σου κάποιο πολύ αγαπημένο σου πρόσωπο. Κάποιο γονιό, συγγενή, φίλο ή σύντροφο. Κοίτα τη λίστα που έχεις μπροστά σου και σκέψου καλά αν τα ίδια πραγματα που λες στον εαυτό σου, θα τα έλεγες και σε εκείνον αν βρισκόνταν σε αντίστοιχη κατάσταση.

Κατα πάσα πιθανότητα, η απάντηση είναι «όχι».

Και αυτό γιατί τείνουμε να είμαστε πολύ αυστηροί, και κάποιες φορές σκληροί, με τον εαυτό μας. Ξέρουμε πως αν λέγαμε τα ίδια στα αγαπημένα μας πρόσωπα όταν αυτά αντιμετώπιζαν παρόμοιες δυσκολίες, τότε το μόνο που θα πετυχαίναμε είναι να τους αποθαρρύνουμε και να τους ραγίσουμε την καρδιά.

Αν όμως δεν ανέχεσαι να κάνεις αντίστοιχη κριτική σε άλλους, γιατί να ανεχτείς να την κάνεις στον εαυτό σου;

Την επόμενη φορά που η φωνή μέσα σου σε σχολιάζει αυστηρά, βάλε ένα στοπ και ξεκίνα να ενθαρρύνεις τον εαυτό σου.

Πως;

Διάβασε παρακάτω.Πως να σταματήσεις την Αυτοκριτική και να Καλλιεργήσεις Θετικό τρόπο Σκέψης

#3 Προετοίμασε θετικές απαντήσεις

Τα πρώτα δύο βήματα σε βοηθούν να αποκτήσεις επίγνωση των μοτίβων πίσω από τις αρνητικές σκέψεις και την αυτοκριτική που κάνεις και να απαλύνεις κάπως την επιρροή τους.

Ταυτόχρονα όμως, θες και να καλλιεργήσεις μια αισιόδοξη νοοτροπία και για να το πετύχεις αυτό, θα χρειαστεί να κάνεις συνηδειτά πιο θετικές σκέψεις, οι οποίες απαντούν στις αρνητικές σκέψεις που κάνεις.

Ρίξε μια ματιά λοιπόν στη λίστα που έχεις φτιάξει και φαντάσου για άλλη μια φορά πως κάποιο αγαπημένο πρόσωπο βρίσκεται στην ίδια κατάσταση με εσένα.

Τι θα του έλεγες;

Αν για παράδειγμα κάποιος καλός σου φίλος ήθελε να μιλήσει σε μια κοπέλα αλλά παρέλυε από το άγχος, πως θα τον αντιμετώπιζες;

Θα του έλεγες «άστο φίλε δεν το έχεις; Αν πας, η χυλόπιτα είναι σίγουρη;».

Μάλλον όχι. Το πιο πιθανό είναι να τον ενθάρρυνες λέγοντας του κάτι του στυλ «Μαν, ο μονος τρόπος να μάθεις τί θα γίνει είναι να πας να της μιλήσεις.».

Γράψε λοιπόν δίπλα σε κάθε αρνητική σκέψη που κάνεις, μια άλλη πιο θετική σκέψη.

Προσπάθησε να είσαι οσο πιο συνοπτικός γίνεται. Επίσης, φρόντισε οι σκέψεις να είναι θετικές αλλά να μην είναι και ευσεβής πόθοι. Θες να απεικονίζουν την θετική πλευρά της πραγματικότητας.

Έτσι, την επόμενη φορά που θα κρίνεις αυστηρά τον εαυτό σου, θα μπορείς να απαντήσεις με αυτες τις θετικές φράσεις. Αν συνεχίσεις να το κάνεις αυτό για αρκετό καιρό, θα διαπιστώσεις πως όχι μονο είσαι λίγότερο αυστηρός με τον εαυτό σου, αλλά και πως η διάθεση σου είναι καλύτερη από ποτέ.

Όταν η διάθεση σου είναι ψηλά, είσαι έτοιμος να προχωρήσεις σε αλλαγές και να διεκδικήσεις αυτά που σου αξίζουν στη ζωή.

Αν θες βοήθεια για να προχωρήσεις σε αλλαγές που θα σε κάνουν πιο δυναμικό και ελκυστικό, δες εδώ

Τι κάνουμε

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αποτελούμε τη νο1 Ακαδημία για την Αυτοβελτίωση του Άνδρα στην Ελλάδα. Είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε να φλερτάρεις, να επικοινωνείς και να ζεις ελεύθερος. Για να σε βοηθήσουμε να γίνεις ο Άνδρας που αξίζεις να είσαι με επιλογές στη ζωή σου.

Για τον Συγγραφεα

Nikos

Ο Nikos, άριστος γνώστης των κοινωνικών δυναμικών και της ψυχολογίας των δύο φύλων, έχει αφιερώσει χιλιάδες ώρες για να αναπτύξει έναν τρόπο φλερτ πολύ αποδοτικό στην ελληνική πραγματικότητα. Όπλα του η γρήγορη σκέψη, η σιγουριά στον εαυτό του και φυσικά το χαμόγελό του.


Το Netflix του Φλερτ

Η Δικτυακή Πλατφόρμα Εκμάθησης ξεκίνησε!
x