Πώς να δημιουργήσεις Συναισθηματική Δύναμη - Men's Bible

Πώς να δημιουργήσεις Συναισθηματική Δύναμη

Πώς να δημιουργήσεις Συναισθηματική Δύναμη, Πολλαπλές απορρίψεις και πώς να τις διαχειριστείς

Αυτή την περίοδο όλα μοιάζουν με χάος και απαιτείται περισσότερο από ποτέ να έχουμε όλοι συναισθηματική δύναμη. Περνάμε μια μεγάλη πανδημία, που δεν υπήρξε όμοιά της τα τελευταία 100 χρόνια (και λίγα βάζω). Η οποία φυσικά έχει και ένα σωρό επιπλοκές οικονομικές, ψυχολογικές, κοινωνικές. Ταυτόχρονα υπάρχουν ένα σωρό ακόμη μέτωπα ενεργά. Και παρ’ όλα αυτά η ζωή φέρνει συνέχεια και νέες προκλήσεις.

Αλλά ακόμα κι όταν δεν πάνε όλα στραβά, υπάρχουν μέρες που νιώθεις ότι θες να τα παρατήσεις. Που νιώθεις ότι δεν έχεις άλλη αντοχή για να συνεχίσεις. Αυτές είναι οι μέρες που πρέπει να βρεις τη δύναμη να προχωράς. Είτε πρόκειται για τους μεγάλους στόχους και όνειρά σου, είτε για το κουράγιο να πάρεις κάποιες δύσκολες αποφάσεις, θα βρεθείς στο όριο πολλές φορές.

Αυτές είναι οι στιγμές που πρέπει να έχεις την αντοχή και την δύναμη για να μπορείς να συνεχίσεις. Να διατηρείς συναισθηματική σταθερότητα και να έχεις την θέληση να αντέξεις όσα σου φέρνει η ζωή. Να λοιπόν πως μπορείς να το κάνεις.

Κατανόησε πως πραγματικά νιώθεις

Ένας από τους λόγους που είναι εύκολο να αρχίσεις να νιώθεις πεσμένος είναι επειδή ενστικτωδώς δίνουμε μεγαλύτερη προσοχή στα αρνητικά. Έχουμε την τάση να δίνουμε πέντε φορές μεγαλύτερη βαρύτητα στις αρνητικές μνήμες, εμπειρίες και συναισθήματα. Και παρ’ όλο που είναι ένα πολύτιμο χαρακτηριστικό (έτσι αναγνωρίζουμε τυχόν  κινδύνους και απειλές) αυτή η τάση μας το κάνει εύκολο να νιώθουμε χάλια κάθε στιγμή.

Αλλά δεν χρειάζεται να είναι έτσι. Υπάρχουν και πολλές στιγμές που νιώθουμε καλά. Ακόμα και στις πιο μαύρες ημέρες μας, υπάρχουν στιγμές που είμαστε …οκ.

Δεν χρειάζεται να νιώθουμε «τέλεια», ούτε ακόμα και «πολύ καλά». Το νόημα δεν είναι να νιώθουμε μόνιμα τέλεια. Μάλιστα το να περιμένουμε να είμαστε χαρούμενοι συνέχεια είναι λάθος. Αλλά ακόμα και όταν πάνε όλα στραβά, το να μπορούμε να αναγνωρίζουμε αυτές τις στιγμές ηρεμίας είναι σημαντικό. Ακόμα και αυτά τα μικρά διαλλείματα ηρεμίας, βοηθούν πολύ. Αποτελούν υπενθύμιση ότι δεν είναι όλα χάλια και ότι τα συναισθήματά μας δεν είναι μόνιμα.

Βλέπεις, το άγχος και η απελπισία σπάνια αφορούν το τώρα. Έχουμε φόβους για το μέλλον και προσπαθούμε να βρούμε τρόπους να τους αποφύγουμε. Εστιάζουμε στα λάθη του παρελθόντος. Αλλά αυτή τη στιγμή, τώρα, είσαι οκ. Μπορεί να μην είσαι στην καλύτερη κατάσταση, αλλά είσαι οκ. Αυτή η αναγνώριση σε βοηθάει να κατανοείς πότε δανείζεσαι άγχη από το μέλλον και λύπες από το παρελθόν, ώστε να μπορείς να σπάσεις αυτό τον συναισθηματικό κύκλο που σου λέει ότι είσαι παγιδευμένος και δεν μπορείς να κάνεις τίποτα.

Για αυτό είναι σημαντικό να κοιτάς μέσα σου συχνά. Χρειάζεται να σταματάς κάθε τόσο και να ρωτάς τον εαυτό σου: «Πως είμαι αυτή την στιγμή;». Συχνά θα συνειδητοποιείς ότι ναι, στην πραγματικότητα είσαι μια χαρά εκείνη τη στιγμή. Κάτι που μπορεί να αποτελεί και έκπληξη ορισμένες φορές… 5 τρόποι να γίνεις Πραγματικός Ηγέτης, 5 Tips που θα σε βοηθήσουν να γίνεις περισσότερο Θαρραλέος Πώς να δημιουργήσεις Συναισθηματική Δύναμη

Αμφισβήτησε τις Πεποιθήσεις σου

Ωστόσο, τίποτα από τα παραπάνω δεν πρόκειται να σε βοηθήσει να δημιουργήσεις συναισθηματική δύναμη και σταθερότητα αν δεν αντιμετωπίσεις και τα βαθύτερα θέματα. Μέρος του γιατί οι άνθρωποι χάνουν σε συναισθηματική δύναμη είναι απλά ότι αποδέχονται ότι δεν την έχουν. Πιστεύουν ότι είναι αδύναμοι και αποτυχημένοι. Παίρνουν αυτές τις αρνητικές πεποιθήσεις ως θέσφατο, χωρίς περαιτέρω αποδείξεις.

Το γεγονός όμως ότι πιστεύεις κάτι, δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να το αλλάξεις. Για να το κάνεις αυτό, χρειάζεται να αμφισβητήσεις αυτά που θεωρείς ότι είναι τα όριά σου. Χρειάζεται να αντιμετωπίσεις αυτές τις περιοριστικές πεποιθήσεις και να κάνεις την πιο δυνατή ερώτηση στον εαυτό σου: «Κι αν είμαι λάθος ως τώρα; Κι αν μπορώ περισσότερα;»

Αν θες να γίνεις πιο δυνατός, τότε πρέπει να δουλέψεις με την υπόθεση ότι ίσως να κάνεις λάθος για τον εαυτό σου. Χρειάζεται να είσαι πρόθυμος να αποδεχτείς ότι ίσως, απλά ίσως, να είσαι ικανός για πολλά περισσότερα απ’ ότι λες στον εαυτό σου. Πολύ συχνά, τα όριά μας είναι υποθέσεις, και όχι δεδομένα. Δοκιμάσαμε κάτι μια φορά, δεν τα καταφέραμε και τα παρατήσαμε.

Όμως το να αποτύχεις σε κάτι δεν είναι και απόδειξη ότι δεν μπορείς να το κάνεις. Είναι απλά απόδειξη ότι εκείνη τη φορά δεν μπόρεσες να το κάνεις. Οι καιροί αλλάζουν, εσύ αλλάζεις και οι συνθήκες αλλάζουν. Μπορείς να κάνεις στα 20, πράγματα που δεν μπορούσες στα 15. Μπορείς να κάνεις στα 30, πράγματα που ούτε ονειρευόσουν στα 20.

Παρ’ όλα αυτά μπορεί να είσαι ενήλικας και να ζεις με τα όρια που ο ίδιος αποφάσισες ότι έχεις όταν ήσουν έφηβος.

Αυτός είναι και ο λόγος που χρειάζεται να είσαι πρόθυμος να αμφισβητήσεις αυτές τις πεποιθήσεις και να αναζητήσεις ενεργητικά για ενδείξεις ότι είσαι λάθος. Και δεν χρειάζεται να είναι κάτι μεγάλο, ακόμα και μια μικρή βελτίωση είναι απόδειξη ότι μπορείς να κάνεις περισσότερα απ’ όσα νόμιζες.

Φτιάξε την ομάδα σου για συναισθηματική δύναμη

Όσο βάρος κι αν βάζεις στο να αποκτήσεις συναισθηματική δύναμη, δεν πρόκειται να καταφέρεις κάτι αν σαμποτάρεις την ίδια σου την πρόοδο. Κι αυτό συνήθως γίνεται επειδή περιτριγυρίζεσαι από ανθρώπους που σου ρουφούν αυτή την δύναμη και σε μπερδεύουν. Σε κάνουν να νιώθεις αδύναμος και αβοήθητος.

Βλέπεις πολλοί από εμάς έχουμε τοξικούς φίλους ή συγγενείς που δεν χάνουν ποτέ ευκαιρία να μας ρίξουν με την παραμικρή αχτίδα αυτοεκτίμησης που εμφανίζουμε.

Για αυτό είναι σημαντικό να βεβαιωθείς πως έχεις κοντά σου τους σωστούς ανθρώπους. Ανθρώπους που πιστεύουν σε εσένα, σε υποστηρίζουν και θέλουν να τα πας καλύτερα.

Όλοι μας προσαρμοζόμαστε στις νόρμες της κοινότητάς μας και την οπτική του κοινωνικού μας κύκλου. Όσο περισσότερο χρόνο περνάμε με άλλους, τόσο περισσότερο αρχίζουμε να υιοθετούμε πεποιθήσεις και συμπεριφορές τους.

Φυσικά, υπάρχουν και φορές που δεν συνειδητοποιούμε πόσο αρνητικά μας επηρεάζει ο κοινωνικός μας κύκλος. Μπορείς να μην καταλαβαίνουμε ότι οι φίλοι μας είναι τοξικοί ή ότι ο κύκλος μας μάς κάνει να νιώθουμε μίζερα. Μπορεί να είναι δύσκολο να συνειδητοποιήσουμε ότι κάποιες σχέσεις μας δεν είναι υγιείς. Μπορεί να είναι δύσκολο να αποδεχτούμε ότι κάποιοι άνθρωποι είναι κακοί για εμάς.

Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι όποιος μας «ρίχνει» είναι και συνειδητά μοχθηρός. Μπορεί να νομίζει ότι με το να μας «τη λέει», μας βοηθάει να γίνουμε πιο δυνατοί. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι χρειάζεται να αποδέχεσαι τέτοια «βοήθεια». Αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει να έχεις ισχυρά όρια στη ζωή σου.

Η βρωμιά δημιουργεί περισσότερη βρωμιά. Εστίαζε τον χρόνο σου και την προσοχή σου σε πράγματα που σου δίνουν ελπίδα και σε πιέζουν να γίνεσαι καλύτερος.

Θες να γίνεις Συναισθηματικά Δυνατός; Είσαι στο σωστό μέρος.

Στόχευσε στις μικρές νίκες

Η πιο σημαντική παράμετρος που πρέπει να έχεις υπόψη για τη συναισθηματική δύναμη και σταθερότητα είναι ότι το να την αναπτύξεις είναι μαραθώνιος και όχι σπριντ. Όπως και η φυσική δύναμη, η συναισθηματική δύναμη χρειάζεται υπομονή και επιμονή.

Το να μάθεις να είσαι πιο δυνατός και ανθεκτικός είναι μια διαδικασία αντίστοιχη με το να σηκώνεις βάρη. Όπως και με τους μύες, έτσι και η συναισθηματική δύναμη αναπτύσσεται όσο την δυναμώνεις και την εξασκείς.

Φυσικά, μπορείς να το κάνεις πιο εύκολο για τον εαυτό σου, περιορίζοντας την έκθεσή σου σε πράγματα που στραγγίζουν τη δύναμή σου υπερβολικά. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να είσαι διατεθειμένος να βάλεις όρια, να αναγνωρίσεις τους περιορισμούς και τα «κουμπιά» σου και να βάλεις εμπόδια ανάμεσα σε εσένα και όσα σε ενοχλούν.

Επίσης είναι σημαντικό να γιορτάζεις κάθε μικρή επιτυχία, κάθε στιγμή που δοκιμάστηκες και πέτυχες. Για παράδειγμα, η πιεστική στιγμή στην οποία κράτησες την ψυχραιμία σου. Το πάρτι στο οποίο πήγες ενώ δεν γνώριζες κανέναν. Η συζήτηση που ξεκίνησες με μια κοπέλα που σου άρεσε.

Κάθε μικρή νίκη είναι άλλο ένα βήμα προς το να δημιουργήσεις μεγαλύτερη συναισθηματική δύναμη. Μπορεί να μην σου μοιάζει σημαντικό, αλλά αυτές οι μικρές βελτιώσεις είναι σημαντικές. Η κάθε μία αθροίζεται στην άλλη και όλες μαζί δημιουργούν κάτι ισχυρό.

Πίστεψε σε σένα

Αλλά το πιο σημαντικό πράγμα για να δημιουργήσεις συναισθηματική δύναμη είναι απλά να πιστεύεις στον εαυτό σου. Μπορεί να μην είσαι ακόμα εκεί που θες να φτάσεις, αλλά θα τα καταφέρεις.

Γι’ αυτό χρειάζεσαι την εσωτερική φωνή σου να σε υποστηρίζει καθώς πιέζεις τον εαυτό σου. Αγνόησε τους ανθρώπους που ξέρουν την παλιά εκδοχή σου, αυτούς που σου φέρονται όπως ήσουν παλιά. Εστίασε στην πρόοδο σου καλύτερα. Η επιμονή σου θα τους αλλάξει άποψη και σύντομα θα αρχίσουν να σε βλέπουν για αυτό που είσαι τώρα.

Αρχικά χρειάζεται να καλλιεργήσεις αυτή την εσωτερική φωνή που σου λέει ότι μπορείς να τα καταφέρεις, ότι μπορείς να προχωρήσεις κι άλλο ακόμα, ότι είσαι μια χαρά τύπος και έχεις φτάσει ήδη μακριά. Θύμιζε στον εαυτό σου ότι σταδιακά γίνεσαι αυτός που μικρός πίστευες ότι μπορείς να γίνεις. Και ότι μπορείς ακόμα πιο πολλά.

Συνέχισε να το λες, ακόμα κι αν δεν είναι αλήθεια ακόμα. Γιατί σύντομα θα είναι…

Τι κάνουμε

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αποτελούμε τη νο1 Ακαδημία για την Αυτοβελτίωση του Άνδρα στην Ελλάδα. Είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε να φλερτάρεις, να επικοινωνείς και να ζεις ελεύθερος. Για να σε βοηθήσουμε να γίνεις ο Άνδρας που αξίζεις να είσαι με επιλογές στη ζωή σου.

Για τον Συγγραφεα

Giorgos

O Γιώργος είναι πιστοποιημένος Ψυχοθεραπευτής, ΜΒΑ, μαθητής του Neil Strauss και Ιδρυτής του Men’s Bible. Συνδυάζοντας τις βαθιές γνώσεις της ψυχολογίας των δύο φύλων, με την πρακτική εμπειρία περισσότερων από 10 ετών στο φλερτ, ως ενεργός coach, ο Γιώργος έχει βοηθήσει εκατοντάδες μαθητές του. FULL BIO >>