Πώς να κερδίζεις τον Σεβασμό των άλλων στη δουλειά - Men's Bible

Πώς να κερδίζεις τον Σεβασμό των άλλων στη δουλειά

Πώς να κερδίζεις τον Σεβασμό των άλλων στη δουλειά, Πώς να κερδίσεις τον Σεβασμό χωρίς καν να μιλάς

Όλοι οι άνδρες θέλουν να νιώθουν πως έχουν τον σεβασμό και την εκτίμηση των άλλων στην εργασία τους. Όμως το να είσαι καλός στη δουλειά σου και το να σε σέβονται στη δουλειά σου δεν συνδυάζονται απαραίτητα.

Πάντα υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί να δίνεις και την τελευταία ρανίδα του αίματος σου καθημερινά και οι υπόλοιποι να σε εκμεταλλεύονται.

Καλώς ή κακώς, ο σεβασμός στο εργασιακό περιβάλλον δεν έχει να κάνει μονάχα με το πόσο καλή δουλειά κάνεις. Έχει να κάνει και με το πόσο καλός είσαι στη διπλωματία και το πώς ελίσσεσαι στο πολιτικό σκηνικό της εταιρίας στην οποία εργάζεσαι.

Όσο καλή και εξαιρετική δουλειά και αν κάνει κάποιος, αν δεν κατανοεί τις κοινωνικές δυναμικές και τα λεγόμενα office politics, δύσκολα θα προχωρήσει μπροστά. Και αυτό γιατί θα μοχθεί και θα εργάζεται χωρίς να απολαμβάνει την αναγνώριση των άλλων.

Λέγοντας αναγνώριση δεν εννοώ το βραβείο του υπάλληλου της χρονιάς. Μιλάω για τον σεβασμό των συναδέλφων του και των προϊσταμένων του προς το πρόσωπο του.

Ο σεβασμός είναι κάτι το οποίο κερδίζεται και για αυτό οι άνθρωποι τον δίνουν μονάχα σε εκείνους τους οποίους νιώθουν πως τον αξίζουν.

Όταν έχεις τον σεβασμό των άλλων στην εργασία σου δεν έχει σημασία η θέση και ο μισθός σου. Οι προϊστάμενοι σου ζητούν από εσένα τη γνώμη σου και τη συμβουλή σου, οι συνάδελφοί σου σε θαυμάζουν.

Όμως το καλύτερο πλεονέκτημα του να σε σέβονται στη δουλειά, είναι πως η καριέρα σου δεν επηρεάζει αρνητικά την προσωπική σου ζωή.

Πως λοιπόν μπορείς να κερδίσεις τον σεβασμό στην δουλειά σου;

Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να μη σε νοιάζει και τόσο

Όπως και στο φλερτ, έτσι και στην καριέρα, όσο περισσότερο κολλάς σε συγκεκριμένο αποτέλεσμα και πιέζεις για να το πετύχεις, τόσο περισσότερη ζημιά κάνεις στον εαυτό σου.

Η εργασία είναι όπως και το να είσαι σε σχέση. Χρειάζεται να έχεις τη δική σου ξεχωριστή ταυτότητα και όχι να γίνεσαι ένα με την δουλειά σου. Ο προϊστάμενος σου χρειάζεται να εκτιμά την παρουσία σου και να κατανοεί πως εργάζεσαι για εκείνον επειδή εσύ το επιλέγεις.

Όσο καλές δεξιότητες και αν έχεις, αν πάντα υποχωρείς και δέχεσαι να δουλεύεις ως αργά ή να εργάζεσαι και τα Σαββατοκύριακα, ο εργοδότης σου θα εκμεταλλευτεί τον χώρο που του αφήνεις.

Μην νοιάζεσαι λοιπόν και τόσο. Δεν λέω να περάσεις στο άλλο άκρο και να γίνεις απερίσκεπτος και θρασύς ή να μην δέχεσαι να κάνεις υπερωρίες.

Αυτό που λέω είναι πως θα πρέπει να χαλαρώσεις και να μην εστιάζεις στο πώς να ευχαριστείς τους άλλους όλη την ώρα. Να βάλεις με λίγα λόγια τα όρια σου.

Επίσης, ο φόβος της απόλυσης ωθεί αρκετούς να υποχωρούν στα αιτήματα των άλλων. Η σκέψη πως μπορεί να απολυθείς είναι πολύ δυνατή. Για να μην αφήνεις λοιπόν τον φόβο να κατευθύνει τη συμπεριφορά σου, φρόντισε να έχεις μια εναλλακτική λύση.

Το να γνωρίζεις πως έχεις διέξοδο, και πως υπάρχουν πράγματα να κάνεις σε περίπτωση που φύγεις σε βοηθάει να συμπεριφέρεσαι με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

Κάτι που βγαίνει προς τα έξω και κερδίζει τον σεβασμό των άλλων.

Μην χάνεις προθεσμίες

Κανείς δεν πεθαίνει αν χαθεί μια προθεσμία. Παρ’ όλα αυτά όμως, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν σέβονται κάποιον που τακτικά δεν τηρεί τις προθεσμίες για τις εργασίες που αναλαμβάνει.

Και αυτό γιατί οι προθεσμίες μπαίνουν για κάποιον λόγο. Αν δεν τηρείς τις προθεσμίες που αναλαμβάνεις, τότε οι άλλοι νιώθουν πως δεν μπορούν να βασιστούν πάνω σου και πως δεν είσαι υπεύθυνος.

Για να κερδίσεις τον σεβασμό των άλλων λοιπόν θα πρέπει να κρατάς τον λόγο σου και να τηρείς όσα λες ότι θα κάνεις.

Στην περίπτωση που τεθεί μια διορία η οποία μοιάζει να μην είναι ρεαλιστική, τότε θα πρέπει να το πεις. Ανάφερε στον προϊστάμενο σου πως η ποιότητα της δουλειάς σου θα επηρεαστεί και πως ίσως να μην προλάβεις. Αλλιώς πρότεινε κάποια εναλλακτική διορία.

Ποτέ μην αργείς στα ραντεβού σου

Όταν καθυστερείς σε κάποιο ραντεβού, είτε επαγγελματικό είτε προσωπικό, αυτό που επικοινωνείς στους άλλους είναι πως δεν σέβεσαι τον χρόνο τους.

Όπως κι εσύ θεωρείς πως ο δικός σου χρόνος αξίζει πολλά και δεν θες να τον ξοδεύεις άσκοπα, έτσι και οι άλλοι θεωρούν πως ο χρόνος τους είναι πολύτιμος. Αν θες τον σεβασμό τους λοιπόν, ποτέ μην αργείς στα ραντεβού σου μαζί τους.

Πάντα δείχνε σεβασμό για τον χρόνο τον άλλων και πάντα ζήτα να σεβαστούν τον δικό σου.

Θες να έχεις και τον σεβασμό των γυναικών όταν φλερτάρεις; Δες εδώ

Μην κουτσομπολεύεις

Μην σπαταλάς τον χρόνο των άλλων με κουτσομπολιά. Ναι, κάποιοι συνάδελφοι σου λατρεύουν να μιλούν για τους άλλους και να τους κουτσομπολεύουν. Όμως αυτή η συνήθεια εύκολα μπορεί να ροκανίσει τον χρόνο σου και να δημιουργήσει τριβές στις εργασιακές σχέσεις.

Για λόγους τακτικής, όταν περισσεύει χρόνος μπορείς να επιτρέπεις στους προϊσταμένους σου να σου μιλούν για άσχετα θέματα, ώστε να μπορέσεις να χτίσεις μια καλή σχέση μαζί τους.

Ωστόσο ποτέ μην ανταποδώσεις. Μην τους πιάνεις την κουβέντα απλά για να τους πεις ένα γεια και να πείτε τα νέα σας. Δεν θες να γίνετε κολλητοί. Κάθε φορά που θα μιλάς με τον προϊστάμενο σου, πάντα να αναφέρεις και κάτι σχετικό με την εργασία σου.

Να φέρεσαι καλά στους υφισταμένους σου

Δεν υπάρχει κάτι χειρότερο από έναν «παλιό» που αντιμετωπίζει τους νέους υπαλλήλους σαν σκουπίδια. Ή από έναν προϊστάμενο που φέρεται άσχημα τους υφισταμένους του.

Για να έχεις τον σεβασμό τον άλλων θα πρέπει να δείχνεις και εσύ σεβασμό σε εκείνους.

Δείξε στους ανθρώπους που είναι πιο κάτω από εσένα, πως εκτιμάς τη δουλειά τους και πως τους αναγνωρίζεις.

Ποτέ δεν ξέρεις πως θα εξελιχθεί κάποιος από τους υφισταμένους σου και αν θα καταλάβει μια θέση ανώτερη σου. Επίσης πάντα υπάρχει η πιθανότητα να χρειαστείς εσύ κάποια βοήθεια από κάποιον υφιστάμενο.

Αν σε αυτές τις περιπτώσεις εσύ τους φέρθηκες με αναγνώριση και σεβασμό τότε και εκείνοι θα είναι πιο πρόθυμοι να στο ανταποδώσουν όταν χρειαστεί. Σε αντίθετη περίπτωση θα αρπάξουν την ευκαιρία για να εκδικηθούν.

Ξεχώρισε με το ντύσιμο σου

Και στο φλερτ και στην καριέρα χρειάζεται να προσέχουμε την εικόνα μας. Θες λοιπόν να ντυθείς για να ξεχωρίσεις αποφεύγοντας παράλληλα τις υπερβολές, καθώς έχει σημασία να ταιριάζεις και με το περιβάλλον.

Για παράδειγμα, αν μόλις προσλήφθηκες σε μια εταιρία όπου όλοι, ακόμα και η διοίκηση, ντύνονται πιο χαλαρά και casual, καλύτερα να αφήσεις το κουστούμι στην ντουλάπα.

Δεν θες να ξεχωρίσεις υπερβολικά και μάλιστα δε θες να κάνεις τους ανωτέρους σου να νιώσουν πως είσαι «απειλή» για εκείνους.

Ρίξε μια ματιά στο τι φορούν οι υπόλοιποι και μείνε στο ίδιο στιλ, αλλά ντύσου καλύτερα. Αν πχ, φορούν πουκάμισο, τζιν και sneakers παπούτσια. Άλλαξε το τζιν με κάποιο παντελόνι chinos και προτίμησε κάποιο χρώμα που οι άλλοι δεν συνηθίζουν.

Επίσης, μην ντύνεσαι πιο καλά μονάχα όταν έχεις κάποια σημαντική συνάντηση, αλλά φρόντισε να διατηρείς ένα ξεχωριστό στυλ καθημερινά.Πώς να κερδίζεις τον Σεβασμό των άλλων στη δουλειά

Να είσαι διακριτικός

Η διακριτικότητα είναι μεγάλο προσόν. Καλώς ή κακώς η υπερβολική αμεσότητα και ειλικρίνεια μπορούν να σε βλάψουν, ειδικά όταν βρίσκεσαι σε περιβάλλον ομάδας.

Με το παραπάνω δεν εννοώ πως πρέπει να λες ψέματα, αλλά να γνωρίζεις πώς, πότε και σε ποιόν μπορείς να μιλήσεις.

Πριν λοιπόν ανοίξεις το στόμα σου, ρώτα τον εαυτό σου αν με αυτό που θα πεις μπορεί να προκαλέσεις ανεπιθύμητες συνέπειες τόσο στην εταιρία και τους συναδέλφους σου, όσο και στον εαυτό σου.

Αν πάλι ο προϊστάμενος σού ζητήσει τη γνώμη σου, τότε ακόμα και αν είσαι σε μια ομάδα και γνωρίζεις πως δε θα του αρέσει αυτό που θα ακούσει, πες ειλικρινά τι πιστεύεις.

Άλλωστε εκείνος σε ρώτησε.

Από τη στιγμή που σε ρωτούν χρειάζεται να εκφράζεις αυθεντικά την γνώμη σου, αυτό θα σε βοηθήσει να χτίσεις και το προφίλ του ειλικρινή υπαλλήλου. Το μυστικό είναι να γνωρίζεις πότε να μιλάς όταν δεν σου απευθύνουν το λόγο.

Κράτα το γραφείο σου καθαρό

Δεν χρειάζεται το γραφείο σου να είναι αψεγάδιαστο. Λίγη ακαταστασία μαρτυρά πως γίνεται δουλειά. Ταυτόχρονα όμως το γραφείο σου δε θα πρέπει να μοιάζει με ένα βουνό από χαρτιά ή με κάδο απορριμμάτων.

Καλλιέργησε την συνήθεια να αφιερώνεις πέντε λεπτά στο τέλος του ωραρίου σου να τακτοποιείς τα χαρτιά που βρίσκονται πάνω στο γραφείο σου και να πετάς οτιδήποτε δεν ανήκει εκεί, όπως συσκευασίες από σοκολάτες κλπ.

Όπως καταλαβαίνεις στην εικόνα που έχουν οι άλλοι για εσένα στην εργασία σου, παίζει ρόλο μια πληθώρα από διαφορετικούς παράγοντες και όχι μονάχα το πόσο καλά κάνεις τη δουλειά σου.

Για να έχεις λοιπόν το σεβασμό των συναδέλφων σου αλλά και των ανωτέρων σου, θα πρέπει να τους δείξεις πως είσαι υπεύθυνος και πως μπορούν να βασιστούν πάνω σου.

Ταυτόχρονα όμως χρειάζεται να τους κάνεις να νιώσουν πως είσαι δυνατός χαρακτήρας που βάζει τα όρια του.

Άλλαξε τη ζωή σου!

ΠΑΤΑ ΕΔΩ

Ετοιμάσαμε το πιο πλήρες Πρόγραμμα Ανδρικής Αυτοβελτίωσης. Επικοινωνία, Φλερτ, Ψυχολογία, Σχέσεις.  Σου δίνουμε τα εργαλεία και τον τρόπο για να βελτιώσεις τον εαυτό σου και να ζεις ελεύθερος. Για να γίνεις ο Άνδρας που αξίζεις να είσαι!