Πώς να Δαμάσεις το Θυμό σου - Men's Bible

Πώς να Δαμάσεις το Θυμό σου

Πώς να Δαμάσεις το Θυμό σου

Αρκετοί ενοχλούνται από συμπεριφορές που θεωρούν χαζές και πολλές φορές αυτή τους η ενόχληση, τους κάνει να πλημμυρίζουν από θυμό και να χάνουν τον έλεγχο.

Δεν οδηγεί αρκετά γρήγορα ο οδηγός στο προπορευόμενο αμάξι; Αρχίζουν και τον βρίζουν και αναρωτιούνται που στο καλό έμαθε να οδηγάει αυτός ο ηλίθιος.

Δεν είναι το φαγητό που παρήγγειλαν ακριβώς όπως το ήθελαν; Φωνάζουν τον σερβιτόρο και, με επιθετικό τόνο, απειλούν πως θα βάλουν χαμηλή βαθμολογία στο εστιατόριο ή ζητούν να μιλήσουν με τον μάνατζερ.

Έχασαν για δεύτερη φορά στο βιντεοπαιχνίδι που πριν λίγο ξεκίνησαν; Πετούν με οργή το controller στον τοίχο και μετά κοιτάζουν το πορτοφόλι τους για να δουν αν βγαίνουν να αγοράσουν άλλο.

Φυσικά, ο θυμός δεν αποτελεί ανδρικό προνόμιο. Και οι γυναίκες υποφέρουν εξίσου από παροδικές κρίσεις οργής και παραφροσύνης.

Αρκετές θυμώνουν και επιτίθενται στον σύντροφο τους γιατί κοίταξε τη σερβιτόρα που τους έφερε τον καφέ ή γιατί δεν τους λέει πως ξεκλειδώνει το κινητό τους.

Ο θυμός δεν κάνει διακρίσεις ούτε στο φύλο, ούτε στη ράτσα. Έθνη ολόκληρα έχουν βομβαρδίσει, έχουν εισβάλει, έχουν λεηλατήσει το ένα το άλλο με αφορμή μικρές, συχνά σκηνοθετημένες, αδικίες.

Το κόστος του να μην ελέγχεις το θυμό σου

Πέρα από το γεγονός πως δείχνεις αδαής και παρορμητικός στους ανθρώπους γύρω σου, κυριολεκτικά δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό πλεονέκτημα στο να θυμώνεις.

Ίσως σου αυξάνει το κίνητρο και τη διάθεση να πετύχεις κάποιο στόχο, αλλά δεν προσφέρει κάτι περισσότερο.

Το μεγάλο πρόβλημα όμως, είναι πως όταν θυμώνεις με κάποιον, του επιτρέπεις να επηρεάζει τη διάθεση σου. Πράγμα που στην ουσία σημαίνει πως του επιτρέπεις να ασκεί εξουσία πάνω σου.

Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που, όπως λέμε συχνά, στο φλερτ πρέπει να μένεις ανεπηρέαστος από τα λόγια και τις προκλήσεις τις κοπέλας.

Άλλο θυμός και άλλο δύναμη και εξουσία

Κάποιοι μπερδεύουν τον θυμό και την οργή με την δύναμη και την εξουσία.

Το να υψώνεις τη φωνή σου ή να δηλώνεις πως θα υπάρχουν συνέπειες όντως αποτελεί τμήμα της διαπραγματευτικής τακτικής και του να βάζω τα όρια μου.

Το κλειδί βρίσκεται στον αυτοέλεγχο.

Υπάρχει τεράστιο χάσμα ανάμεσα σε αυτούς που δεν ελέγχουν το θυμό τους και σε εκείνους που αξιοποιούν τη θυμωμένη μη λεκτική επικοινωνία ως τρόπο πειθούς.

Και ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις το να δείχνεις πως θυμώνεις, σπάνια είναι χρήσιμο. Σχεδόν πάντα το θετικό κλίμα βοηθάει πολύ περισσότερο. Η ήρεμη και ψύχραιμη σκέψη οδηγεί πάντα σε σοφότερες επιλογές.

Αν λοιπόν θες να γίνεις ένα άνδρας δυνατός, με κύρος και εξουσία, τότε επιβάλλεται να ελέγχεις το θυμό σου και να μην εκρήγνυσαι σαν πυροτέχνημα σε μια καταιγίδα ανεξέλεγκτων συναισθημάτων.

Τι ακριβώς είναι ο θυμός;

Ο θυμός είναι ένα ισχυρό συναίσθημα δυσαρέσκειας. Ένα σήμα από το ασυνείδητο σου στο συνειδητό κομμάτι του εγκεφάλου σου, που σου λέει πως κάτι παραβιάζει τις αξίες και τα ιδανικά σου.

Αυτά που θεωρείς πως είναι ηθικά και σωστά.

Πρόκειται για μια συναισθηματική αντίδραση σε μια παραβίαση των ηθικών αξιών σου, η οποία γεννάει μέσα σου την αίσθηση πως είσαι ηθικά ανώτερος και πως πρέπει να κρίνεις ή να «δικάσεις» τον «ένοχο».

Πολύ συχνά ο θυμός ξεκινάει με τη σκέψη: «Πως τολμάει να…»

Το προπορευόμενο αμάξι δεν αυξάνει ταχύτητα; Πως τολμάει να σε καθυστερεί!!!

Η κοπέλα με την οποία ξεκίνησες να βγαίνεις δεν απάντησε ακόμα στο μήνυμα σου; Πως τολμάει να σε αγνοεί!!!

Οι σκέψεις οδηγούν σε συναισθήματα και τα συναισθήματα οδηγούν τις πράξεις σου. Αυτός είναι και ο λόγους που πολλές φορές πιάνουμε τον εαυτό μας να φέρεται εγωιστικά και χαζά. Σαν ένα μικρό απείθαρχο παιδί που προσπαθεί να επιβάλει το δικό του.Πώς να Δαμάσεις το Θυμό σου

3 Bήματα για να δαμάσεις το θυμό σου

Πως λοιπόν μπορείς να διατηρήσεις την ψυχραιμία σου και να αποφύγεις τις καταστροφικές συνέπειες που συνοδεύουν τον ανεξέλεγκτο θυμό;

#1 Αυτογνωσία

Είσαι όντως ηθικά, ιδεολογικά και διανοητικά ανώτερος από όλους αυτούς τους «εγωιστικούς» και «ανόητους» ανθρώπους με τους όποιους εξοργίζεσαι;

Έχεις επίγνωση των σκέψεων που κάνεις που σε οδηγούν προς το να εκφράσεις τη «δικαιολογημένη» οργή σου;

Ο θυμός είναι ύπουλο συναίσθημα. Έρχεται συνήθως χωρίς να το καταλάβεις και αφήνει πίσω του συντρίμμια.

Το να αντιλαμβάνεσαι όμως πως φτάνεις σε αυτό το σημείο και να αμφισβητείς κατά πόσο πραγματικά δικαιολογημένη είναι μια οργισμένη αντίδραση, είναι η αρχή.

Το πρώτο βήμα προς την αυτοκυριαρχία και την αυτοσυγκράτηση.

Έχεις παρατηρήσει πως, ακόμα και σε επαγγελματικούς αγώνες μποξ ή άλλων μαχητικών τεχνών, οι αντίπαλοι επιδιώκουν να χλευάσουν ο ένας τον άλλο;

Θέλουν ο αντίπαλος τους να χάσει την ψυχραιμία του και να κάνει λάθη που θα του κοστίσουν τον αγώνα.

Ακόμα και στην πάλη λοιπόν, ο θυμός δεν σε εξυπηρετεί.

Συλλογίσου λοιπόν: Τι σκέψεις κάνεις όταν θυμώνεις; Ποιος είναι αυτός που τις κάνει; Είναι το εγώ σου; Είναι οι πεποιθήσεις και οι αξίες που διατηρείς από τους γονείς σου και την ανατροφή σου;

Είναι ο προγραμματισμός της κουλτούρας, της ομάδας, θρησκευτικής ή πολιτικής, στην οποία ανήκεις; Προέρχεται από απόψεις και γνώμες σχηματισμένες από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης;

Γιατί ακριβώς θυμώνεις και εξοργίζεσαι;

#2 Άλλαξε οπτική

Φέρε στο μυαλό σου ένα συμβάν στο οποίο ενοχλήθηκες πολύ και θύμωσες αρκετά.

Φαντάσου το γεγονός στο μυαλό σου και κάνε το εικόνα από τρεις διαφορετικές οπτικές γωνίες:

  • Τη δική σου.
  • Του ατόμου με το οποίο θύμωσες.
  • Ενός τρίτου που δε συμμετείχε καθόλου και ήταν απλώς παρατηρητής.

Συλλογίσου πώς φαίνονται τα πράγματα από την εκάστοτε οπτική.

Από την πλευρά σου το πιθανότερο είναι πως εκείνη τη στιγμή η συμπεριφορά σου είναι δικαιολογημένη.

Αλλά όταν φανταστείς το σκηνικό από τα μάτια εκείνου που δέχεται τον θυμό σου ή από την πλευρά ενός τρίτου, η ίδια συμπεριφορά μπορεί να μοιάζει ανάρμοστη ή ακόμα και γελοία.

Έχε το νου σου λοιπόν. Σταμάτα τον εαυτό σου πριν εκραγεί και ανάλυσε την κατάσταση από τις τρείς προαναφερθείσες οπτικές γωνίες.

Θα δεις πως η αντίληψη σου δεν είναι πλήρης. Υπάρχουν άγνωστοι παράγοντες όπως πχ, οι λόγοι που ωθούν κάποιον σε μια ενέργεια που σε εκνευρίζει, που αν τους γνώριζες η αντίδραση σου θα ήταν τελείως διαφορετική.

Η άγνοια είναι το στάδιο στο οποίο παίζει μπάλα ο θυμός και η οργή. Αναγνώρισε λοιπόν το γεγονός πως πιθανόν να κάνεις λάθος και σταμάτα να δίνεις στους άλλους την εξουσία να επηρεάσουν τη διάθεση σου.

Επιπλέον, όταν μάθεις να βλέπεις τα γεγονότα από διαφορετικές προοπτικές, ακονίζεις περισσότερο την ενσυναίσθηση σου, πράγμα που σε κάνει πιο χαρισματικό και συμπαθή στους άλλους.

#3 Αναγνώρισε πως δεν είσαι το κέντρο του κόσμου

Ίσως ακουστεί κάπως μηδενιστικό αυτό που θα πω, όμως και εσύ και εγώ και όλοι μας, είμαστε απλά μικροσκοπικά πλάσματα που ζουν πάνω σε μια μικροσκοπική, ωχρή, μπλε κουκίδα, όπως έλεγε και ο αστροφυσικός Carl Sagan.

Το να θυμώνεις επειδή κάποιος έχυσε τη μπύρα σου, σε πείραξε με επιθετικό τρόπο ή ρεύτηκε όσο ήσασταν μαζί στον ανελκυστήρα, δεν έχει κανένα νόημα.

Όταν διατηρείς την ψυχραιμία σου και δαμάζεις τον θυμό σου, αντιλαμβάνεσαι πως εκείνα τα γεγονότα που σε έκαναν να εξοργίζεσαι στο παρελθόν, δεν είναι και τόσο σημαντικά όσο νόμιζες.

Είναι σημαντικό να καταλάβεις το διαχωρισμό ανάμεσα στο νιώθω ένα συναίσθημα και στο αφήνω το συναίσθημα να καθοδηγήσει τις πράξεις μου.

Θα νιώσεις θυμωμένος. Αυτό είναι σίγουρο. Ο θυμός – όπως και το άγχος, ο φόβος και όλα τα άλλα συναισθήματα – είναι αναπόφευκτος.

Δεν μπορείς να επιλέξεις να μην τον νιώσεις. Μπορείς ωστόσο να επιλέξεις το πώς θα φερθείς και τι θα κάνεις.

Την επόμενη φορά που θα νιώσεις θυμωμένος λοιπόν, αναγνώρισε το θυμό σου, πες στον εαυτό σου «Τώρα νιώθω θυμωμένος», πάρε μερικές βαθιές ανάσες, εξέτασε το γεγονός με ψυχραιμία από διαφορετικές οπτικές γωνίες και πάρε μια ήρεμη και ψύχραιμη απόφαση.

Αυτή η διαδικασία θα σε βοηθήσει να γίνεις ένας πραγματικός ηγέτης που βρίσκει λύσεις και ένας άνδρας που εκπέμπει κύρος, αρρενωπότητα και συναισθηματική δύναμη.

Θες να γίνεις η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου; Δες εδώ

Τι κάνουμε

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αποτελούμε τη νο1 Ακαδημία για την Αυτοβελτίωση του Άνδρα στην Ελλάδα. Είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε να φλερτάρεις, να επικοινωνείς και να ζεις ελεύθερος. Για να σε βοηθήσουμε να γίνεις ο Άνδρας που αξίζεις να είσαι με επιλογές στη ζωή σου.

Για τον Συγγραφεα

Antonis

Ένθερμος υποστηρικτής της άποψης ότι αν θες κάτι να αλλάξει, πρέπει πρώτα να αλλάξεις εσύ ο ίδιος, ο Αντώνης έχει πάθος με την επιστήμη της ψυχολογίας και την μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Αγαπά να βοηθάει τους ανθρώπους στην πορεία τους να βελτιωθούν, όπως και να ανακαλύπτουν τον ελκυστικό εαυτό τους ώστε να μπορούν να απολαμβάνουν καλύτερες και ποιοτικότερες σχέσεις με το άλλο φύλο.


Το Netflix του Φλερτ

Η Δικτυακή Πλατφόρμα Εκμάθησης ξεκίνησε!
x